Spelföreningen Gillet

Other information
Founded
1994
Financial year begins (MMDD)
National organisation
Sverok
Activity
Kultur, Hobby, Konst, Kultur, Schack, Ungdomsverks, Brädspel,
Figurspe,
Summary
SpelFöreningen Gillet - SFG Sandvikens största och mest aktiva Bräd- Figur- och Rollspelsförening. Vi håller till i källaren på Bildas: Rockhuset - Fredriksgatan 37, Sandviken. Aktiviteter pågår hela veckan, följ oss på Facebook för mer information och aktuella evenemang. Besök görs lättast på tisdagar, då föreningen har öppet hus med fri entré, från ca.16 till 22. Aktivitet pågår spontant under veckorna.

Vad är en spelförening? Vi rekommenderar att du går till på Sveriges ROll- och Konflikspelsfördbunds hemsidag http://www.sverok.se/spel/ och tar en titt.
Vi testar, utvecklar och spelar olika sorters roll- och konfliktspel, tänk dig att du korsar RISK med tennsoldater och modelljärnvägshobbyn så kanske du får en idé.
En del medlemmar är bara aktiva inom brädspel och andra bara inom hobby delen och fokuserar på att skapa och måla allt från tennsoldater och miniatyrlandskap till möbler, men nästan samtliga sysslar med alltsammans. Välkommen att höra av dig eller följa oss på Facebook om du är intresserad!

Vad är det här bra för? Hobby och spel är vad vi sysslar med. Inom hobby spektrumet så låter vi vår kreativitet flöda och utvecklar vår skapande förmåga. Det är både utmanande rent tekniskt att måla små miniatyrer men även mycket avslappnande och kräver koncentration vilket är rent av meditativt. Vad det gäller spel så utvecklar vi både vår didaktiska förmåga att lära oss och varandra nya spel, oftast på engelska, men vi får även spelrum för att få vara kompetitiva och igenom vissa spel, vars resultat registreras digitalt, så spelar vi i internationella ligor där finalspel sker på stora internationella konvent.

Write username and password if you want more information about your assocation

Empty data

The contact information stored on this contact will be removed. Continue?

Har du frågor eller synpunkter, kontakta Medborgarservice på telefon 026-240000.

FRI Webb-Förening
FRI® is a registrered trademark of Idavall Data AB .